30/01/2019
Més de 200 obres opten al Premi L’H Confidencial 2019 de novel·la negra
El veredicte es coneixerà el mes de maig
L’edició 2019 del Premi de Novel·la Negra L’H Confidencial ha tancat el període de recepció d’originals. Per a aquesta tretzena edició s’han rebut 227 obres, un nombre rècord, que opten als 12.000 euros de què està dotat el guardó. El jurat del premi emetrà el veredicte durant el mes de maig.

Al premi es podien presentar escriptors i escriptores de qualsevol nacionalitat o procedència amb residència a l’Estat espanyol. La comunitat més representada és la de Madrid, amb 35 originals, segueix Catalunya amb 31 (22 de Barcelona i 2 de L’Hospitalet), 24 d’Andalusia i 21 de València. També s’ha incrementat el nombre de dones que s’han presentat, un total de 25. D’altra banda, s’han rebutjat 19 originals per no complir amb les bases.

Un jurat, presidit pel regidor de Cultura de L’Hospitalet, David Quirós, serà l’encarregat de pronunciar-se sobre el guanyadora o guanyadora.

L’obra es publicarà a la col·lecció Roca Criminal i es presentarà en un acte públic que tindrà lloc a la Biblioteca la Bòbila durant el quart trimestre de 2019.

El Premi L’H Confidencial el convoca l’Ajuntament de L’Hospitalet i Roca Editorial i és promogut per la Biblioteca la Bòbila, pionera a Espanya en la formació i en el manteniment d’un fons especial de gènere negre i policíac.