15/11/2017
Exposició: Ciutats per la Justícia Global
Dins la jornada Dies Europeus per a la Solidaritat Local
Ciutats per la Justícia Global. Una visió dels objectius de desenvolupament sostenible és una exposició que vol apropar-nos a la idea dels ODS com a un gran procés de coherència en les polítiques de cooperació des del món municipal.

L’acte d'inauguració tindrà lloc el pròxim dijous, 16 de novembre, a dos quarts de set de la tarda, a la Biblioteca Josep Janés. Per a la inauguració de l'exposició cal confirmar assistència.

Del 16 de novembre al 22 de desembre.

Aquesta exposició pretén apropar la idea dels Objectius del Desenvolupament Sostenible com un gran procés de coherència en les polítiques de cooperació. Les institucions s’han d’alinear amb la ciutadania, de manera eficaç, en l'eradicació de les misèries i perills que pateix la Humanitat.

És especialment destacable el paper de política pública i de coordinació de necessitats en aquests ODS. No obstant això l'eix de l'exposició és el seu desplegament en el món municipal. Volem mostrar el creixement de les urbs i les variants demogràfiques. A partir d'aquí, l'exposició se centra en tres apartats dels ODS. En concret el 3r, el 4t i el 11è que giren en relació a l'atenció i prevenció sanitària, l'ensenyament i la importància de les ciutats com a eix institucional i de desenvolupament humà.

Exposem també la simetria entre el nostre Pla Director L'H 2016-19 "Cooperació Internacional és Justícia Global" amb els esmentats eixos dels Objectius Desenvolupament Sostenible.

El programa inclou xerrades i debats en educació secundària i difusió en l'àmbit acadèmic i universitari, així com, en mitjans de comunicació de l'àmbit municipal.