12/02/2020
Llistat de novetats núm. 54 i 55 del Fons de Blues Tecla Sala
Llistats de novetats del “Fons de Blues i música negra”
Aquí teniu el darrer llistat amb 16 CDs més que acabem d’incorporar al Fons de blues i música negra de la Biblioteca Tecla Sala.

La biografia i la poesia de Langston Hugues són un camí excel·lent cap el blues, el jazz i la música (i la consciència) negra.

També ho són els altres 15 llibres que hi surten al full de novetats número 55. Podeu triar per on hi voleu arribar: novel·la, poesia, assaig, història, còmic,...
Està acabat de fer, com el número 54, amb novetats de CDs de blues i de rhythm & blues. Són els primers de l’any 2020.

Us adjuntem els dos fulls de novetats en pdf. Si preferiu, amb els enllaços anteriors els podeu consultar a l’Issuu de la Biblioteca Tecla Sala.
Allà també trobareu els 53 fulls de novetats anteriors.

Hughes va publicar el poema I, too (Jo, també) l’any 1925.
Us deixem amb la traducció de Maribel Cruzado que trobareu al llibre Blues, en edició bilingüe de l’editorial Pre-Textos:

Yo, también

Yo, también, canto a América.

Soy el hermano más oscuro.
Me envían a comer a la cocina
cuando vienen los invitados,
pero me río,
y como bien,
y crezco fuerte.

Mañana,
Me sentaré a la mesa
cuando vengan los invitados.
Nadie se atreverá
a decirme
entonces,
“Come en la cocina”.

Además,
verán lo hermoso que soy
y sentirán vergüenza.

Yo, también, soy América.

(I, too, am America)