04/03/2020
Setmana Mundial del Cervell 2020 a L'Hospitalet
Programa Pessics de Ciència, del 17 al 20 de març de 2020
La Setmana Mundial del Cervell (Brain Awareness Week, BAW) és una campanya internacional que promou la divulgació sobre el progrés i els beneficis de la investigació del cervell. Cada mes de març, aquesta iniciativa suma esforços de les universitats, centres de recerca, entitats públiques i organitzacions de tot el món en una celebració al voltant de la divulgació de les neurociències, amb activitats de tot tipus i per a totes les edats.

Durant aquesta setmana s'impartiran xerrades informatives a molts centres educatius i a les biblioteques s'oferiran tallers, laboratoris d'experimentació, conferències a càrrec de científiques i científics.

SETMANA MUNDIAL DEL CERVELL 2020

Dimarts, 17 de març, a les 19.00 h
Conferència
Neuroanatomia i Art
Com funciona el nostre cervell quan contemplem una obra d'art?
A càrrec de Josep Mª Potau Ginés Doctor en Medicina i Cirurgia per la UB i Professor Titular de la Unitat d'Anatomia i Embriologia Humana de la Facultat de Medicina de la UB.

Dimecres, 18 de març, a les 19.00 h
Conferència:
El cerebro del artista.
Quin és el sentit biològic de l'art? Per què l'ésser humà inverteix tant de temps en crear obres belles i plaents per al nostre esperit
A càrrec de la doctora Mara Dierssen Sotos, investigadora del Centre de Regulació Genòmica (CRG) de Barcelona, on lidera el grup de Neurobiologia Cel·lular i de Sistemes del Programa de Biologia de Sistemes.

Dijous, 19 de març, a les 19.00 h
Conferència
Art, cervell i malaltia mental
La bogeria com a objecte/inspiració artística. La producció artística de malalts mentals (“l'Art Brut").
A càrrec de Jordi Obiols Llandrich, doctor en medicina Catedràtic de psicopatologia al Departament de Psicologia Clínica i de la Salut de la UAB

Divendres, 20 de març, a les 19.00 h
Odisea 5.0 Bar Musical
Carrer de Barcelona, 49
Espectacle
Desde el cerebro con humor
Com afecten al nostre cervell situacions comuns com prendre un gintònic o riure amb un acudit? Com podem hackejar el nostre cervell per augmentar les seves capacitats?
A càrrec de Big Van Ciencia un grup de persones dedicades a la ciència i a la investigació amb l’objectiu de transformar la comunicació científica en activitats atractives per a tota mena de públic.

Totes les activitats són d’entrada lliure