08/02/2017
La Biblioteca Josep Janés ofereix un servei de voluntaris de préstec i lectura a domicili per a persones amb mobilitat reduïda
Els dos serveis es fan en col•laboració amb Voluntaris de L’Hospitalet
La Biblioteca Josep Janés posa en marxa dos serveis de lectura i préstec a domicili per a persones amb mobilitat reduïda i d’acompanyament lector per a infants de 10 a 12 anys per afavorir la comprensió lectora. Els dos serveis es fan en col•laboració amb Voluntaris de L’Hospitalet.

Amb l’objectiu de donar accés a la informació, la cultura i el lleure de forma igualitària, la Biblioteca per a tothom és un servei de préstec i lectura a domicili per a persones amb mobilitat reduïda, ja sigui de forma permanent o temporal, i per a les persones que tenen cura de familiars amb dependència.

La Biblioteca Josep Janés ja compta amb deu voluntaris disposats a oferir el servei ja sigui portant els materials en préstec o compartint una estona setmanal de lectura. Per demanar el servei cal posar-se en contacte amb la biblioteca; també els serveis socials de l’ABS de Collblanc informaran de persones interessades. Coordinat per la Josep Janés, s’establirà un calendari de visites en funció de la disponibilitat del voluntari i de l’usuari.

Per all servei de préstec, els usuaris poden disposar d’un total de 30 documents (llibres, revistes, pel•lícules, música, audiollibres...) durant 30 dies, prorrogable per altres 30.

D’altra banda, la Biblioteca Josep Janés se suma al programa Lecxit de la Fundació Jaume Bofill d’acompanyament lector per a infants de 10 a 12 anys. El programa persegueix incrementar l’èxit escolar a través de la millora de la comprensió lectora. Les persones voluntàries treballen durant una hora la setmana amb els infants i adapten les activitats als interessos de cada infant amb l’objectiu de fer la lectura més agradable i crear una relació de confiança.