08/02/2017
Salut i benestar, a la Biblioteca de Bellvitge
Llibres i activitats gratuïtes difonen un estil de vida saludable
La Biblioteca de Bellvitge va posar en marxa l'any 2007 un fons especial sobre vida sana. Una acurada selecció de documents, en constant creixement, dóna resposta a les noves inquietuds dels usuaris sobre la millora de la seva qualitat de vida a través de teràpies naturals i medicines alternatives. Ara, a més, ofereix un programa d'activitats gratuïtes per difondre les bones pràctiques en la cura del cos i la ment.

Article del Digital-H

El ritme de vida accelerat de les ciutats fa que, cada cop més, la societat busqui un espai on recuperar la tranquil•litat i el benestar personal, ja sigui a través de l'alimentació, la decoració, la relaxació o les teràpies naturals. Les noves inquietuds es van transformar en un augment de les recerques d'informació que rebia la Biblioteca de Bellvitge en aquestes disciplines. Per aquesta raó, la biblioteca va decidir, l'any 2007, obrir un fons especialitzat en vida sana.

1.270 documents, entre llibres impresos, material audiovisual i publicacions periòdiques, formen part d'una creixent col•lecció que ha convertit la Biblioteca de Bellvitge en una referència en l'àmbit de la salut i el benestar. Segons la seva directora, Lola Vime, " l'interés per les pràctiques saludables atreu a la biblioteca un sector de gent que abans no venia i que ara es troben en aquest espai on comparteixen les seves inquietuds".

La Biblioteca de Bellvitge completa la difusió d'aquest material amb una programació trimestral d'activitats per fomentar la vida sana, amb xerrades, tallers, sessions de meditació i projeccions, entre d'altres.

Precisament la meditació ha estat la darrera incorporació al cicle d'activitats. Es practica en grup cada dijous de 19h a 19:30 amb l'ajuda de la Mireia Rojo, una auxiliar tècnica de la biblioteca molt implicada en el desenvolupament del fons documental i que coneix molt bé els beneficis de la relaxació a través del control de la respiració. "Volem convertir la biblioteca en una zona de calma on els veïns i veïnes puguin deixar la ment en blanc, durant una estona, i oblidar-se del ritme accelerat que porten; és molt beneficiós per a la salut", explica.

La meditació és guiada a través de la reproducció d'un dels CD's que es poden trobar al fons de vida sana. "Així, si algú ho vol continuar fent a casa pot agafar l'exemplar en préstec", explica la Mireia Rojo.

El dilluns a partir de les 18h és l'horari en què l'espai "Chill Out" de la biblioteca acull una sessió de ioga; una activitat que ja fa dos anys que es practica a la biblioteca, en totes les seves vessants, i que ha tingut molt èxit des del principi. La María Ángeles Muñoz, una usuària que no es perd cap activitat, explica que gràcies al ioga i la meditació ha aprés a controlar l'ansietat en moments de pànic. "A més, acostumo a agafar en préstec llibres del fons de vida sana, sobre tot de massatges i nutrició; hi ha una àmplia oferta constantment actualitzada", diu

El fons de vida sana ocupa un 2,3% del volum de documents de que disposa l'equipament. Segons ha assegurat la directora de la biblioteca, Lola Vime: "sembla que sigui poc però la veritat és que gran part de la col•lecció es troba en préstec".