18/05/2016
La Nit dels Museus
El Museu i centres d’art de L’Hospitalet, oberts fins a la matinada amb visites guiades i espectacles al carrer amb la llum com a fil conductor

El Museu de L’Hospitalet convida la ciutadania a visitar-lo i veure’l sota una llum diferent. El 21 de maig, de 18 a 1 de la matinada participa de la Nit dels Museus amb visites guiades a les exposicions i activitats per a tots els públics. Una nit per passejar i redescobrir els edificis del carrer del Xipreret i el Centre d’Art Tecla Sala.

Luminis Museum, la llum del Museu, serà el fil conductor de les activitats i transformarà els edificis del carrer del Xipreret i els voltants. Mentrestant, a l’interior se succeiran diversos espectacles.

De 18 a 1 de la matinada els edificis del Museu estaran oberts per visitar les exposicions i s’oferiran visites guiades a les diferents exposicions. Casa Espanya ofereix visites guiades a les exposicions L’Hospitalet: un indret, una història, a les 19h, i a la mostra Can Buxeres, una joia noucentista, a les 20h.

A l’Harmonia, a les 21 hores, visita guiada a l’exposició Fams i abundàncies i a les 22 a la permanent Color, forma i volum. L’Església de Santa Eulàlia de Mérida. La visita guiada a l’exposició L’Hospitalet al segle XX, serà a les 23 hores.

Al carrer, en caure la tarda, l’artista i director del TPK Agustí Fructuoso; l’arquitecte Aleix Gorgorió, i l’artista visual i actor Félix Pons protagonitzaran La llum del Xipreret, vestiran de color les façanes o el pati dels tres edificis, mentre colles de diables de la llum actuaran d’amfitrions de cada espai.

Davant del Poliesportiu del Centre s’ubicarà L’esplanada de la llum, on es lliuraran ofrenes de llum per dibuixar-hi una gran figura. Les espelmes es repartiran a les Biblioteques Tecla Sala i Can Sumarro i a les parades del Mercat del Centre.

Al carrer del Xipreret, Brian Morgan es convertirà en el pianista de la llum. Amb el seu harmònium mòbil oferirà cançons i relats a qui els vulgui escoltar i orientarà els visitants cap a l’esplanada de la llum.

A l’interior del edificis, Can Riera acollirà l’espectacle familiar Patufet: contes, llums i ombres, a càrrec de la Companyia Oliveira. A les 18 i 19 hores.

A partir de les 20 hores i en sessions de 30 minuts, a la Casa Espanya es representarà Not more Shakespeare, amb Ramón Simó, director teatral, i Joan Alavedra, músic. Un petit altar de llum i una lectura amb humor i ironia que ens endinsarà en el teatre del gran dramaturg anglès. A l’Harmonia, una paret blanca, una artista que pinta -Mariona Millà- i un músic -Xevi Compte- que interpreta melodies amb els bols tibetans. El resultat es veurà quan s’apagarà el llum. La llum de Llull, Can Riera, Rosa Cadafalch, veu, i Josep Pazos, violoncel portaran el pensament de Ramon Llull a través del Llibre de les bèsties.

A la Casa Espanya també s’ha instal·lat la joia del Museu, la Naturaleza muerta cubista de Rafael Barradas. Una obra no datada, feta amb la tècnica de llapis grafit sobre paper, que forma part del fons d’art de la ciutat.

I com visitar museus dóna gana, s’instal·laran tres food truck als extrems de l’eix del carrer del Xipreret amb una proposta gastronòmica pensada especialment per a la Nit del Museus. Són espais amables per estar-s’hi una estona mentre es gaudeix de petites accions que van variant en funció de l’hora.

El Centre d’Art Tecla Sala participa a la Nit dels Museus amb la presentació del catàleg de l’exposició La lliçó de Diògenes. Sònia Sánchez, veu, i Ivo Sans, música, oferiran un espectacle de dansa i música Cos mig pur... mig brut amb la improvisació de dos cossos sensibles que dialoguen entre ells i amb el públic.

També la Fundació Arranz-Bravo obrirà les seves portes fins a la matinada per visitar l’exposició El dibuix en acció on es revisa els usos, tècniques i modalitats emprades epr l’artista en la disciplina del dibuix, des dels inicis de la seva trajectòria artística fins a l’actualitat.

La Nit dels Museus també es pot seguir a les xarxes socials amb el hashtag #nitmuseusLH.