18/05/2016
Cinc motius per venir al sopar amb Josep Martí Gómez
Nou espai de lletres el proper 3 de juny
Us convoquem a un nou sopar literari L'H Espai de lletres, on conversarem amb en Josep Martí Gómez, gran periodista, el millor reporter del nostre país, en paraules d'altres periodistes.

El sopar tindrà lloc el divendres 3 de junya les 20 hores a la Bodegueta del Museu Serra.
Cal reservar a espaidebat@gmail.com o al telèfon 93 338 89 25.

Aquest acte està organitzat conjuntament per TR3S QU4RTS per 5CINC QU4RTS i les BIBLIOTEQUES DE L'HOSPITALET, i compta amb la col•laboració de la Llibreria Perutxo i La Bodegueta de la Masia-Museu Serra.

Us deixem amb els 5 motius per venir al sopar amb Josep Martí Gómez:

1.- Per què Josep Martí Gómez és un referent com a periodista, --el millor reporter del nostre país, en paraules d’altres periodistes--, que al llarg de la seva dilatada trajectòria ha escrit centenars de reportatges i entrevistes a personatges de tots els nivells. Ha treballat a Mediterráneo, El Correo Catalán, Cuadernos para el Diálogo, Por Favor, El Periódico, La Vanguardia, El País, El Mundo i la Ser, on encara avui col·labora, al programa "A Vivir que son dos días".

2.- Per què Josep Martí Gómez sempre a volgut ser un periodista de trepitjar el carrer, de “gastar les soles de les sabates” segons l’agrada definir-se. Sempre amb el rigor, sensibilitat i professionalitat característics en ell, i que l’han fer mereixedor de nombrosos reconeixements i premis.

3.- Per què Josep Martí Gómez ha escrit un bon grapat de llibres... Sobre López Raimundo, Calvo Serer, Joan Raventós, l’Espanya de l’estraperlo, la Barcelona dels anys 70, etc. Alguns d’ells en col·laboració amb altres escriptors com X. Vinader, J. Ramoneda o J.Mª. Huertas Claveria.

4.- Per què en el seu nou llibre, “El oficio más hermoso del mundo”, Josep Martí Gómez, ens descobreix en profunditat detalls i anècdotes, --explicades amb la seva fina ironia--, de la crònica viva de l’Espanya política, cultural i social del darrer mig segle i dels seus personatges als que tots coneixem: polítics, actors, escriptors, artistes... alhora que també les històries de moltes vides anònimes que també formen part de la nostra història.

5.- Per què Josep Martí Gómez és un humanista ple de sensibilitat, que observa i tracta d’arribar sempre a l’essència profunda del personatge o del reportatge.... I es també una persona compromesa que, amb les seves reflexions plenes de lucidesa i profunditat, ens descriu la realitat social del país, --la d’abans i la d’ara--, i de com creu ell que hauria de ser el periodisme avui.