06/04/2022
La cooperativa AEMA posa en marxa cursos d'alfabetització digital per a les famílies
A les biblioteques i als centres culturals de la ciutat

Amb l’objectiu de millorar les competències digitals de les famílies, la cooperativa AEMA ha posat en marxa una iniciativa que té com a objectiu lluitar contra la bretxa digital i facilitar la inclusió tecnològica. A més, ofereixen formació en diferents eines del món digital i conceptes bàsics.

Diana Perdomo, de la cooperativa AEMA i coordinadora del projecte de digitalització digital per a les famílies, ha explicat que “el nostre objectiu és reduir la bretxa digital i acompanyar a les famílies que en el seu moment no es van poder enganxar al format digital i formar-les per tal que el seu dia a dia sigui més fàcil, i també perquè puguin acompanyar en l’etapa educativa als seus fills i filles”.

La majoria dels assistents als cursos utilitzen els seus mòbils per aprendre a navegar per internet, accedir al correu electrònic i altres aplicacions bàsiques d’aquest dispositiu que és el que més utilitzen per realitzar aquestes tasques. Pilar Escudero, dinamitzadora del taller, ha assenyalat que “actualment moltes famílies no tenen facilitats per poder realitzar unes competències digitals a les que no tenen accés per la seva trajectòria vital i han tingut que evolucionar molt ràpid i no han pogut adquirir-les. Per això, els aportem eines per poder accedir i ajudar als seus fills en les activitats escolars o per comunicar-se entre ells amb més naturalitat”.

El projecte d’alfabetització digital per a les famílies es fa de dilluns a dijous a les biblioteques municipals i centres culturals de la ciutat. Les inscripcions es poden realitzar enviant un correu a: alfabetitzaciodigital.lh@gmail.com