31/03/2017
Acte de lliurament del Premi Internacional de Novel·la Negra LH Confidencial 2017
La Biblioteca de la Bòbila celebra el dissabte 1 d'abril a les 7 de la tarda l'acte del lliurament del Premi Internacional de Novel·la Negra LH Confidencial 2017 amb la presentació del guanyador, el bolivià Gonzalo Lema, per la seva obra Que te vaya como mereces. Durant l'acte, es podrà gaudir de l'espectacle Negra... i amb molt de gust. Paraules, menjar, boleros i molta , molta mala vida... amb Mingo Rafols i Ada Parellada i les cançons de Los Surkos.

La novel·la Que te vaya como mereces la protagonitza Santiago Blanco, un personatge que l’autor ha fet sortir en altres quatre llibres. En aquesta ocasió, Blanco ha de resoldre un problema d’interès nacional a Bolívia al mateix temps que soluciona els seus problemes sentimentals.

Gonzalo Lema va néixer a Tarija (Bolívia) el 1959, però molt aviat es va traslladar a Cochabamba. Va fer la carrera de dret a la Universidad Mayor de San Simón (UMSS) i ha exercit diversos càrrecs públics.Va ser regidor del Municipio de Cercado pel MAS, el partir del president Evo Morales.

Com a escriptor, Gonzalo Lema té una àmplia bibliografia, entre la qual destaquen novel·les com Este lado del mundo (1984), El País de la alegría (1987), La huella es el olvido (1993), Ahora que es entonces (1998), La vida me duele sin vos (1998), Un hombre sentimental (2001), Los labios de tu cuerpo (2004), Dime contra quién disparo (2004) y Contra nadie en la batalla (2007). Ha guanyat també diversos premis com el Premio Erich Guttentag, el 1983; el Premio Internacional Casa de las Américas, el 1993; el Premio Nacional de Novela, el 1998, i el Premio Nacional de Culturas de Bolivia i el Premio Internacional de Novela Kipus el 2014.