03/02/2021
La quinzena edició del Premi L’H Confidencial rep 165 originals
El jurat emetrà el veredicte el mes de maig

La quinzena edició del Premi L’H Confidencial de novel·la negra ha tancat la recepció d’originals. En aquesta ocasió 165 obres opten al guardó, dotat amb 12.000 euros, que es decidirà el mes de maig i que es lliurarà el mes de novembre.

Les obres presentades han estat escrites majoritàriament per homes, 135, davant les 31 presentades per dones. Pel que fa a la procedència, 49 han arribat de Catalunya (16 de Barcelona i 4 de L’Hospitalet) i 116 de la resta de l’Estat, especialment de Madrid d’on han arribat 36 originals i 20 d’Andalusia. Pel que fa als idiomes, 156 estan escrites en castellà i 9 en català.

Un jurat presidit pel tinent d’alcaldia de Cultura de L’Hospitalet, David Quirós, serà l’encarregat de decidir el guanyador o la guanyadora.

L’obra escollida es publicarà a la col·lecció Roca Criminal i es presentarà en un acte públic que tindrà lloc a la Biblioteca la Bòbila el 6 de novembre.

El Premi L’H Confidencial el convoquen l’Ajuntament de L’Hospitalet i Roca Editorial i el promou la Biblioteca la Bòbila, pionera a Espanya en la formació i en el manteniment d’un fons especial de gènere negre i policíac.