05/02/2020
El Premi L’H Confidencial 2020 de novel·la negra rep 160 originals
El veredicte es coneixerà el mes de maig i es lliurarà el darrer trimestre de 2020
La recepció d’originals per a la 14a edició del Premi L’H Confidencial de novel·la negra ha tancat amb 160 textos acceptats. Les obres opten als 12.000 euros amb que està dotat el guardó. El veredicte del jurat es farà públic el mes de maig.

De les 160 obres adequades a les bases, 37 procedeixen de Catalunya (15 de Barcelona i 3 de L’Hospitalet) i 123 de la resta de l’Estat. 132 han estat escrites per homes i 27 per dones. Pel que fa a l’idioma, 155 són en castellà i 5 en català. 17 originals han estat rebutjat per no reunir els requisits. Al premi es podien presentar escriptors i escriptores de qualsevol nacionalitat o procedència amb residència a l’Estat espanyol.

El jurat, presidit pel regidor de Cultura de L’Hospitalet, David Quirós, serà l’encarregat de decidir el guanyador o la guanyadora.

L’obra es publicarà a la col·lecció Roca Criminal i es presentarà en un acte públic que tindrà lloc a la Biblioteca la Bòbila durant el quart trimestre de 2020.

El Premi L’H Confidencial el convoquen l’Ajuntament de L’Hospitalet i Roca Editorial i el promou la Biblioteca la Bòbila, pionera a Espanya en la formació i en el manteniment d’un fons especial de gènere negre i policíac.