18/03/2021
La Biblioteca Santa Eulàlia tanca definitivament les portes
Un Bibliomercat oferirà serveis de consulta i préstec

Els problemes de seguretat i accessibilitat fan impossible mantenir l’equipament obert
Un Bibliomercat oferirà serveis de consulta i préstec
El Districte disposa de la Biblioteca Plaça d’Europa

La Biblioteca Santa Eulàlia, ubicada en el número 22 del carrer de Pareto, no tornarà a obrir les portes. L’Ajuntament ha pres aquesta decisió perquè l’equipament no compleix els requisits mínims de seguretat i accessibilitat que han de complir els espais públics i que afecten tant als usuaris com als treballadors.

L’any 2010 es va obrir la Biblioteca Plaça d’Europa, que havia de substituir a la de Santa Eulàlia. En aquell moment l’Ajuntament va decidir no tancar-la perquè la situació geogràfica de Plaça d’Europa podia fer desistir d'anar-hi a alguns usuaris, especialment la gent gran. El tancament s’ha ajornat fins trobar una solució alternativa.

En aquest moments s’està treballant en un servei complementari, la creació d'un Bibliomercat, un espai d'uns 60 metres quadrats ubicat a les parades externes del mercat de Santa Eulàlia. En aquest espai s’oferiran tots els serveis: consulta de llibres i revistes i petició de préstec. L’horari serà més ampli, ja que estarà obert matí i tarda  i dependrà de la Biblioteca Plaça d’Europa.

Cal destacar que el local del carrer Pareto no és municipal i el cost considerable del lloguer també ha contribuït a l’hora de prendre la decisió de tancar.

El fons documental de la Biblioteca Santa Eulàlia s'ha enviat, principalment, a la biblioteca de Plaça d’Europa. Altres documents s’han enviat a la resta de biblioteques de la ciutat i a les biblioteques dels centres d’ensenyament públic del districte.

Tot i el tancament del local de Santa Eulàlia es compleix el projecte de Biblioteques que determina que cada Districte ha de disposar d’un equipament d’aquest tipus.