31/05/2017
El tàndem format per la Biblioteca Tecla Sala i l’Escola Joan Maragall, presentat a la Trobada de Biblioteques Escolars de Catalunya
La jornada destaca la importància del treball en xarxa
Paqui Serrano, coordinadora de la biblioteca de l’Escola Joan Maragall, i Pedro Bravo, director de la Biblioteca Central Tecla Sala, han presentat el tàndem que els dos equipaments mantenen des del curs 2015-2016. La presentació s’ha fet el dia 30 de maig en el marc de la 2a Trobada Pedagògica de Biblioteques Escolars de Catalunya, que ha tingut lloc a Badalona.

L’aliança entre la Biblioteca Tecla Sala i l’Escola Joan Maragall persegueix potenciar la relació del centre educatiu i la biblioteca a partir de les visites dels alumnes, d’activitats literàries, del treball amb els pares i les mares a través d’un club de lectura i en la col•laboració en les tasques tècniques del manteniment de la biblioteca escolar. Tot això amb l’objectiu de promocionar i potenciar l’hàbit lector i l’aprenentatge actiu.

La col•laboració establerta entre la biblioteca i el centre escolar forma part de Fem tàndem L’H, un programa transversal de les regidories de Cultura i Educació que posa en relació les escoles públiques amb equipaments i institucions culturals per desenvolupar un projecte en el camp de les arts, la cultura i les ciències.

La 2a Trobada Pedagògica de Biblioteques Escolars de Catalunya ha posat l’èmfasi en la importància del treball en xarxa tot mostrant algunes experiències d’èxit.