31/05/2017
La Biblioteca de Bellvitge guanya el premi al millor pòster de les Jornades espanyoles d’informació i documentació
El pòster explica el funcionament del blog on els usuaris expliquen les seves lectures i recomanen llibres
La Biblioteca de Bellvitge ha participat a les XV Jornades espanyoles d’informació i documentació amb la presentació de dos pòsters per explicar la interacció a les xarxes socials i, més concretament, a Twitter i sobre el funcionament del blog de la biblioteca, on els usuaris expliquen les seves lectures i recomanen llibres. Aquest darrer ha rebut el premi al millor pòster de les jornades.

Els pòsters són una modalitat de comunicació científica breu i gràfica que reflecteix una idea, un projecte, una experiència o una tendència en relació a algun dels eixos de les jornades. A més d’exhibir-se en un espai dels congrés, els autors els havien de presentar en un minut i convèncer als seus companys de veure’ls i votar-los.

En el pòster guanyador es posa de manifest l‘èxit del blog on els usuaris passen d’espectadors a protagonistes de la vida de la biblioteca i s’afirma que s’ha incrementat el préstec dels documents recomanats. També s’explica que l’impacte del blog augmenta quan els usuaris difonen les recomanacions a través de les seves xarxes socials.

Les jornades van tenir lloc els passats dies 25 i 26 a Pamplona, convocades per la Federació Espanyola de Societats d’Arxivística, Biblioteconomia, Documentació i Museística, per tractar de les sinergies entre professionals per a la transformació digital, les canvis organitzatius i la creació de nous models de treball que comporta.