27/04/2022
Resum de Festes de Primavera
Tot un èxit després de dos anys de pandèmia

Les actuacions musicals a La Farga, el parc de la Remunta i els jardins de Can Sumarro han tingut molt bona acollida. Al parc de la Remunta, el grup Los Diablos van celebrar els 50 anys als escenaris, i van tancar ahir diumenge els concerts en aquest espai que va aplegar els tres dies més de 6.800 assistents. També, 4.100 persones van assistir als concerts de La Farga -Tanxugueiras i Juanito Makandé- mentre que els dies de jazz i blues van reunir als jardins de Can Sumarro més de 2.200 persones.

De la mateixa manera, i com ja és habitual, les fires a les rambles de Just Oliveras i de la Marina han estat un dels focus amb més presència de públic. Tot coincidit amb la Diada de Sant Jordi, la Rambla s’ha omplert amb els tradicionals estands de llibres i roses i la presència d’autors i autores locals, que van signar llibres a l’estand de Biblioteques de L’Hospitalet. La pluja, però, va fer que dues llibreries haguessin de plegar abans d’hora. També va afectar la festa de la ciència, que es va poder fer a mitges, i la jornada d’Arts al carrer, que es va suspendre.

I més de 10.500 persones han assistit als diferents actes de cultura popular i tradicional, com ara el Toc d’inici, la Nit de foc o les jornades geganteres, mentre que enguany, per primer cop, s’ha celebrat la ballada de sardanes a la plaça del Repartidor.

Pel que fa a les activitats adreçades al públic familiar, enguany han tingut un especial protagonisme, amb diferents propostes que han vestit de festa els districtes. Així, el parc de les Planes, convertit en el Parc de la Ciència, va viure una jornada dedicada a l’experimentació científica amb tallers, i un públic molt nombrós, unes 600 persones, hi va passar al llarg del matí. D’altra banda, 1.600 persones aproximadament van assistir als diversos espectacles del Jardí dels Titelles, a la plaça de Maria Artigal.

A més, una nova edició del festival Meeec! ha comptat amb una àmplia participació ciutadana al parc de la Torrassa, amb uns 500 assistents, sense oblidar els monòlegs d’humor, que van presenciar al voltant de 600 espectadors, en diferents locals de la ciutat.

El cap d'Unitat d'Equipaments Escènics de l'Ajuntament, Josep Lluís Marcé, ha dit que "s'ha recuperat allò que és tradició. Tot ha estat molt positiu i la gent ha respòs molt bé. Fem un balanç molt exitós i vull destacar en la Diada de Sant Jordi l'esforç de tothom que hi va participar perquè malgrat la pluja no es va suspendre gairebé cap acte. Ha afectat, com és lògic, però tot plegat ha merescut la pena".

Marcé ha afegit que "unes 34.000 persones s'hi han aplegat i han gaudit, en especial de l'eix musical horitzontal de la ciutat amb actuacions com la de Los Diablos que han estat molt ben acollides. No em vull oblidar del Parc de les Meravelles, el jardí de les Titelles, la catifa floral a la plaça Eivissa o el Parc de la Ciència".

Altres propostes que cal destacar per l’èxit assolit són les dels grups i les bandes de l’EMMCA, que han omplert de música els diferents espais on han actuat, i les jornades de portes obertes a la casa consistorial i al Palauet de Can Buxeres, que van tenir lloc dissabte amb prop de 500 visites: 213 a l’Ajuntament i 249 al Palauet.

L’esport també va omplir la plaça d’Europa el passat dia 24 d’abril amb l’activitat de l’Enroda’t amb la participació de 4.000 persones, a la plaça, i 1.800 a la pedalada.