27/04/2022
Jornada de biblioteques escolars
La biblioteca escolar, un fet irrenunciable

Fa 25 anys, un grup de mestres i bibliotecàries irreductibles vam començar a caminar sota el nom de Bibliomèdia. Durant aquesta pila d’anys hem anat publicant nombrosos articles, alguns llibres pràctics i també teòrics relacionats amb les bondats de la Biblioteca escolar. De fet, no hem reclamat res més que una cosa tan simple com dotar a les escoles de medis per tirar endavant la biblioteca (personal i dotació econòmica, bàsicament).

De tant en tant també hem realitzat trobades en matinals on s’han pogut intercanviar idees, pensaments, informacions, desitjos i il·lusions compartides.

Ara, per celebrar els 25 anys hem organitzat una MATINAL el proper dissabte dia 30 d’abril del 2022 a a l’Hospitalet del Llobregat, concretament a la Biblioteca Tecla Sala.

N’estem més que satisfets de la resposta rebuda i del suport de l’Ajuntament de l’Hospitalet del Llobregat i l’Associació de Mestres Rosa Sensat.

Les inscripcions ja fa dies que estan obertes i estem convençuts que serà una matinal estimulant i de la que en sortirem amb un grapat d’idees per reflexionar i per aplicar-les a les aules.

En aquesta ocasió hi haurà tres activitats:

Laboratori de lectures i imatges, a càrrec de Raquel Fernàndez, mestra, coordinadora de la biblioteca i cap d’estudis a l’Institut Escola Coma-ruga.
En aquest taller podreu tastar l’experiència del laboratori de la Volta al món, igual que ho va fer tot l’alumnat de l’Institut Escola Coma-ruga de P3 a 2n ESO. A continuació podreu escoltar què es necessita per fer un laboratori i més exemples de com, des de la biblioteca escolar, es poden anar introduint petites pràctiques com aquesta, de forma senzilla, a tota la comunitat educativa.

L’essència de l’escola: la biblioteca del Mas i Perera, de la mà de Iolanda Bertran mestra i directora de l’escola Mas i Perera de Vilafranca del Penedès i de Foix Ortiz mestra, coordinadora de la biblioteca i cap d’estudis. Elles ens exposaran el projecte ‘L’essència de l’escola: una forma de ser, veure i entendre l’educació. La biblioteca de l’escola Mas i Perera’ que va rebre el Premi Nacional de Bones Pràctiques del Ministeri d’Educació i Formació Professional 2021. Així mateix faran una dinàmica relacionada amb la competència informacional i amb el llegir per aprendre.

La biblioteca escolar: una mirada més enllà de la lectura, a càrrec de Carlos Ortiz bibliotecari de l’Institut Teresa Pàmies de Barcelona. Pot la biblioteca anar més enllà de la lectura? El taller us mostrara la biblioteca com a recurs útil per a l’alumnat i, especialment per al professorat. La millor forma de que l’alumnat visiti la biblioteca és que tot el professorat hagi experimentat que és un recurs útil i potent.

Hi trobareu també els “25 Imperdibles Exposició joc de llibres il·lustrats i àlbums per a infants”, una proposta cedida per la Biblioteca de Rosa Sensat, que té l’objectiu de donar a conèixer 25 narracions il·lustrades i àlbums on la imatge té una funció rellevant o essencial i que els infants d’educació infantil i primària no s’haurien de «perdre» en la seva etapa escolar.

Si voleu venir o necessiteu més informació, entreu el web de Bibliomèdia http://grupbibliomedia.blogspot.com/
i allà hi trobareu el programa i també el formulari d’inscripcions.

US ESPEREM a la Biblioteca Tecla Sala (L’Hospitalet del Llobregat) que està a l’Av. Josep Tarradellas i Joan, 44. La parada de metro Torrassa està a 30 segons caminant. (L1, L9 i L10)