11/02/2019
La recomanació de la setmana: Biblioteca Santa Eulàlia
del 7 de febrer al 14 de febrer
La Coral Prieto, directora de la Biblioteca Santa Eulàlia, ens recomana el llibre de  Jennifer Ackerman "El ingenio de los pájaros".

RECOMANACIÓ

Jennifer Ackerman porta prop de tres dècades escrivint sobre ciència, naturalesa i biologia humana. És autora de nombroses publicacions.

Els ocells són uns animals amb una intel·ligència fascinant. Nous i revolucionaris estudis de recerca demostren que algunes espècies despleguen sorprenents formes d'intel·ligència, comparables a les dels primats i fins i tot a les dels éssers humans.
Mentre viatja al voltant del món, Ackerman no només narra la història de l'acabada
de descobrir intel·ligència dels ocells, sinó que, a més, aprofundeix en les últimes troballes sobre el cervell aviari, troballes que aquesta´n canviant la nostra concepció  del que significa ser intel·ligent.
Destaca la impressionant habilitat social d'aquests animals. Enganyen i manipulen, escolten d'amagatotis, fan regals, es besen per a consolar-se, fan xantatge a les seves parelles, s'alerten mútuament del perill, convoquen a testimonis per a presenciar la mort d'un altre ocell i fins i tot fan duel.
Aquesta elegant recerca i quadern de bitàcola entreteixeix anècdotes personals amb dades científiques sorprenents.