14/07/2021
Ciutat plural, llibres singulars. Autors i autores de L’Hospitalet
Article a Bibliosfera, butlletí de la Diputació

A càrrec de la Gemma Isern i Espígol de la Biblioteca Central Tecla Sala de l’Hospitalet de Llobregat

La guia Ciutat plural, llibres singulars. Autors i autores de L’Hospitalet va començar a gestar-se l’any 2002 al veure la importància de recollir els llibres publicats pels autors i autores de la ciutat, que comprenen gent nascuda o fortament vinculada a l’Hospitalet.

Va ser el mateix 2002 quan es van marcar les línies del projecte: una publicació biennal  que recolliria, per una banda, els llibres publicats pels nostres autors i autores locals i, d’altra, els llibres que parlen sobre la ciutat. Així doncs, aquesta publicació es presenta cada dos anys en el marc de les Festes de Primavera de l’Hospitalet, el primer dissabte després de Sant Jordi. Amb un ambient festiu, ideem sempre una activitat que permeti reunir el màxim nombre d’autors i autores possible. Es tracta d’una trobada per homenatjar els escriptors i escriptores i, a la vegada, presentar la guia. Estem molt satisfets de l’assistència, ja que fins i tot amb la pandèmia, aquest any ens vam poder reunir un total de 90 persones.

En el curs d’aquestes dues dècades en les quals s’ha desenvolupat la guia, s’ha demostrat que el títol de la publicació va ser triat amb molt d’encert: les deu publicacions fan honor a la diversitat de la nostra ciutat. De fet, a la darrera guia hi trobem autors d’una franja d’edat molt amplia (dels 7 als 93 anys); homes, dones i entitats ens regalen més de 300 títols que  apleguen més de 30 temes diferents.

Paral·lelament a la publicació de la guia, l’any 2011 posem en marxa el lloc web L’Hospitalet escriu, que permet actualitzar la informació progressivament d’una manera més àgil i còmoda. L’H Escriu és el portal web de presentació dels autors i autores de  l’Hospitalet de Llobregat. A més, a L’H Escriu s’hi poden trobar penjades totes les edicions de la guia Ciutat plural. Llibres  singulars.

A dia d’avui hi són referenciats prop de 460 autors, incloent-hi tots els títols dels que hem tingut notícia des de l’any 2001. El web, doncs, recull la producció editorial des de fa 20 anys, és a dir, tot el contingut de  les guies que hem editat en paper però de manera ampliada. D’altra banda, l’any 2016  vam crear el canal de Twitter L’H Escriu, que ja compta amb més de 800 seguidors.

Finalment, cal afegir que tota aquesta feina no seria possible sense la implicació dels seus protagonistes, els  propis autors i autores. Cadascun d’ells, a través de mitjans de comunicació diversos, ens fa saber les notícies relacionades amb els seus llibres. És per això que s’ha establert una relació pròxima biblioteca-autor que ens facilita molt  la tasca.

Aquest projecte es manté gràcies a la implicació i il·lusió de l’equip de treball que hi ha al darrere.

Mostrar la creativitat i la investigació nascuda a la nostra ciutat és i serà sempre el nostre objectiu. I porten ja 20 anys!!!

Podeu veure l'article

Butlletí: Bibliosfera