25/01/2019
La Biblioteca la Bòbila participa a BCNegra en l’exposició "Secrets de butxaca", sobre la novel•la popular
La Biblioteca la Bòbila ha col•laborat en l’exposició Secrets de butxaca, instal•lada a la Biblioteca Jaume Fuster de Barcelona (plaça de Lesseps, 20-22) a partir de dijous, 24 de gener. És la contribució de l’equipament especialitzat en gènere negre per a l’edició d’enguany de la BCNegra.

L’exposició aborda les col•leccions pulp que es van publicar en col•leccions de butxaca i que es venien als quioscos com els bolsilibros de l’editorial Bruguera sota pseudònims com Silver Kane, Curtis Garland, Lou Carrigan o Frank Caudett.

Conegudes com novel•les populars van néixer a principis dels anys 50 i es van publicar fins a finals dels anys 70. La Biblioteca la Bòbila té en els seu fons una bona representació d’aquesta literatura popular que ha cedit per a l’exposició. A la inauguració, a les 18 hores, assistirà Jordi Canal, exdirector de la Biblioteca la Bòbila.

A l’exposició Secrets de butxaca es podrà veure una part de les novel•les que Francesc Caudet va cedir a les Biblioteques de L’Hospitalet, moltes escrites per ell mateix. Caudet va viure a L’Hospitalet on va escriure una bona part dels 1.500 títols que va publicar. Caudet va morir el juny de l’any passat.

Jordi Canal i Joaquim Noguero, que és el comissari de l'exposició, moderaran les dues taules rodones que la Bòbila acollirà al voltant de la novel•la popular. De Peter Debry a Curtis Garland i Frank Caudett, creació sota pressió, amb la participació de Mercedes Gallardo, filla de Juan Gallardo, que escrivia amb el pseudònim de Curtis Garland; M. Josep Llorens, documentalista, esposa i col•laboradora de Francesc Caudet-Frank Caudett; Adolfo Quibus, autor de bolsilibros i realitzador, i els escriptors Joan Manuel Soldevilla i Rafael Vallbona (dijous, 21 de febrer, a les 19 hores).

El 14 de març, a les 19 hores, els autors de pulp contemporani Iván Guevara, Antonio Padilla, Julián Sánchez i Alberto Valle participaran a la taula rodona Pulp, a tot ritme.

El Telenotícies vespre del passat 24 de gener es parlava de l'exposició Secrets de butxaca i s'entrevistava a Jordi Canal, exdirector de la Biblioteca la Bòbila, gran coneixedor del gènere negre.

També el canal Betevé ha recollit la notícia de la inauguració de l'exposició. Aquí us deixem l'enllac: El certamen BCNegra comença amb una reivindicació del pulp