13/12/2023
Aprovat el pla per ampliar i actualitzar la Xarxa de Biblioteques de L'Hospitalet
Es construirà una biblioteca a Santa Eulàlia i una altra a La Florida

La Junta de Govern Local ha aprovat el Pla de Biblioteques 2023-2030 que inclou l’ampliació de la xarxa i l’adequació dels espais a les noves necessitats de la ciutadania. També proposa més activitats comunitàries que dinamitzin la vida social dels barris.

Les biblioteques com a espais de cohesió social dels barris.

El Pla de Biblioteques es basa en un model de la UNESCO segons el qual aquests equipaments culturals són espais de trobada puntals en la cohesió social del barri. Per això, s’hauran d’actualitzar, perquè hi puguin tenir cabuda activitats comunitàries que fomentin la creativitat i la inclusió.

La tecnologia donarà més autonomia als usuaris

Un altre aspecte cabdal és la implementació de la tecnologia d’identificació amb l’objectiu d’impulsar un model de biblioteca més innovador. D’aquesta manera, es facilitaria l’intercanvi de documents i l’optimització de recursos entre biblioteques.

També l’usuari tindria més autonomia i privacitat gràcies a l’autoservei a la vegada que el personal tindria menys càrrega de treball. La qual cosa els permetrà invertir més temps en la dinamització de nous formats d’activitats.