31/01/2024
El festival BCNegra de novel·la negra i policíaca torna a la Biblioteca de la Bòbila
Amb propostes per a adults i infants dedicades a la novel·la negra i policíaca

Un any més, la Biblioteca la Bòbila participa en el festival BCNegra de novel·la negra i policíaca. Al llarg del mes de febrer l’equipament acull una programació d’activitats per a totes les edats i una exposició central, que sota el títol “Ciutats criminals”, posa la mirada en les ciutats com a proliferadores de temes i personatges per a la novel·la negra.

Es tracta d’una mostra de part del fons de novel·la negra de la biblioteca, que inclou títols internacionals i també escrits en català i castellà. Un conjunt d’obres en què, les ciutats apareixen com un personatge més. Ciutats, plenes de gent i de vida, són un ecosistema perfecte de benefactors i malfactors. I, per tant, un lloc ideal perquè la literatura i el gènere negre freqüentin els seus carrerons.

En el marc de la BCNegra, la biblioteca de la Bòbila acull diferents activitats, com el club de lectura centrat en les novel·les “El bloque”, de Jérôme Leroy- i “La máscara de Dimitrios”, d'Eric Ambler.

Durant tot el mes també es podrà participar en un joc de preguntes i respostes: "Dones detectius" de preguntes al voltants de les dones detectius en la literatura, en què se sortejarà un lot de llibres.

Una altra de les propostes és la conversa virtual amb Fàtima Llambrich, periodista especialitzada en crònica judicial y policial. que recentment ha escrit el llibre “Brots de narcosocietat”.

Els amants del cinema també podran gaudir del cicle "Cinema d'espies". Es farà cada divendres de febrer a les 18h i es projectaran les pel·lícules “Spione”, “Espía por mandato”, “Ipcress” i “39 escalones".

A més, el festival de novel·la negra i policíaca torna a obrir-se al públic infantil i juvenil. Un taller ambientat en tasques detectivesques "Vols ser un detectiu expert?" a càrrec del personal de la biblioteca i per infants a partir de 6 anys; i una hora del conte dedicada als més petits, "Bum i els estels dels desitjos", a càrrec de la Companyia Homenots, per a infants a partir de 4 anys.

Trobareu tota la informació sobre BCNegra AQUÍ. La programació del festival BCNegra s’allargarà fins el 28 de febrer.