Els clubs de lectura són tertúlies literàries al voltant d'un llibre que prèviament han llegit totes les persones del grup. Totes les biblioteques realitzen clubs de lectura amb diferents autors i gèneres però volem destacar els clubs de lectura temàtics de la ciutat.
Tots els participants hauran d'estar inscrits i confirmats. En cas de no assistir al 80% de les sessions, la plaça quedarà a disposició d'un usuari de la llista d'espera.
Dels grups de conversa i clubs de lectura en anglès només és pot inscriure en una biblioteca.
A l'Hospitalet el primer club de lectura es va realitzar el novembre de 1996 a la Biblioteca Josep Janés.
Si sou una biblioteca, entitat o escola, la Xarxa posa a la vostra disposició un llistat dels llibres disponibles.
A partir del dilluns dia 4 de desembre de 2023, obrim la inscripció als Grups de Conversa en Anglès a les Biblioteques de L'Hospitalet, amb l'obertura dels formularis.
Podeu trobar el formulari d'inscripció a l'enllaç del nom de cada biblioteca.
Els grups començaran a funcionar la setmana del 15 de gener de 2024 i seran setmanals.
Només es podrà participar en un grup de conversa.
Tots els participants hauran d'estar inscrits i confirmats.
En cas de no assistir al 80% de les sessions, la plaça quedarà a disposició d'un usuari de la llista d'espera.
Biblioteca Central Tecla Sala: Dilluns de 19.15 a 20.15 hores. Virtual.
Biblioteca Bellvitge: Dissabtes de 10.30 a 11.30 hores. Presencial.
Biblioteca Josep Janés: Dilluns de 17.30 a 18.30 hores. Per a joves de 12 a 17 anys
Biblioteca La Bòbila. Dimecres de 19 a 20 hores. Virtual.
Biblioteca La Florida: Dijous de 19 a 20 hores. Presencial.
Biblioteca Plaça Europa: Dissabtes de 12.15 a 13.15 hores. Presencial.
Aquest curs 2023-2024 hem preparat clubs de lectura i grups de conversa tant en format presencial com algun de virtual.
Podeu trobar l'oferta de cadascun dels clubs de lectura i grups de conversa, i a partir del dia 12 de setembre de 2023 podreu accedir als enllaços dels formularis d'inscripció, tant al document que adjuntarem com al menú d’activitats de cada biblioteca.
L'absència a 2 sessions dels clubs de lectura o grups de conversa implica la baixa de l'activitat.
<< Click a la imatge per veure-la en gran
Tens entre 7 i 14 anys? Si la resposta és si, apunta't als nostres clubs i passa-t’ho bé llegint en veu alta històries amb altres nens i nenes jugant amb les paraules
A càrrec de Martha Escudero
Activitat quinzenal
Petits de 7 a 9 anys. Dilluns alterns de 17.30 h a 18.30 h.
Us podeu inscriure en aquest enllaç
Grans de 10 a 14 anys. Dilluns alterns de 17:30 h a 18:30 h.
Com que sabem que t’agraden els còmics, aquesta és la millor manera de compartir els teus preferits i descobrir-ne de nous.
Club de lectura mensual de novel·la de diferents gèneres. Els segons dimarts de mes a les 19h.
La novel·la s’articula al voltant dels monòlegs interiors dels germans Compson. La tràgica història que Faulkner va teixint entorn els membres d’una antiga família del Sud dels Estats Units, va mostrant, amb una força expressiva inusual, la lenta i implacable corrosió del temps, així com l’esvaïment i la perversió de l’intangible paradís de la infància.
Places limitades (20 places). Cal inscripció prèvia.
Dimarts, 12 de desembre, a las 19h.
Xalar amb el món de l'òpera sense necessitat de coneixements previs és possible gràcies a aquest club, que es reuneix una vegada al mes.
Una invitació a viure la vellesa amb plenitud i llibertat. Una mirada crítica, feminista i amb molt de sentit de l’humor a l’última etapa de la vida.
Aquest llibre pretén ser una reflexió i un divertiment sobre un assortiment de petites coses que en aquest moment de la vida ens la poden amargar o, per contra, fer-nos-la més fàcil. Una mena de focus per il·luminar situacions de la vida quotidiana que creiem tan normals que no les considerem importants i que, tanmateix, constitueixen el gruix de la discriminació i el rebuig social envers les persones grans, únicament pel fet de ser-ho.
Novel·les creades totes per dones escriptores i on la dona, com a tal, hi té un paper molt important.
Regan, una nena de dotze anys, pateix fenòmens paranormals com la levitació o la manifestació de força sobrehumana. La seva mare, terroritzada, després de sotmetre la seva filla a múltiples anàlisis mèdiques que no ofereixen cap resultat, acudeix a un sacerdot amb estudis de psiquiatria. Aquest, convençut que el mal no és físic sinó espiritual, creu que es tracta d'una possessió diabòlica, i decideix practicar un exorcisme... Adaptació de la novel·la de William Peter Blatty que es va inspirar en un exorcisme real ocorregut a Washington el 1949 (FILMAFFINITY)
Sessió especial llibre + pel·lícula.
Activitat amb inscripció prèvia.
A la biblioteca Josep Janés.
Anya està a punt de convertir-se en la protectora de les arnes lunars, unes criatures lluminoses que pol·linitzen la Flor Nocturna una vegada a l'any. Aquest arbre atorga benediccions al llogaret de la nit, i ajuda els seus habitants a sobreviure. Ser la Guardiana de les Polillas és un gran honor, però també una gran responsabilitat. Comporta passar les nits sola al desert, sota la tènue llum del fanal. Tot i així, Anya està desitjant provar la seva vàlua i mostrar el seu agraïment a tot el llogaret. Però... valdrà la pena aquest esforç?
Activitat amb inscripció prèvia.
A la biblioteca Josep Janés.
Terres mortes de Núria Bendicho Giró
La mort violenta d'en Joan és l'inici d'aquesta novel·la que descabdella la història d’una nissaga maleïda. Ha estat un tret per l’esquena en un casalot aïllat on només hi viu la família. Qui de tots ells ha pogut ser? Era l’únic que ho tenia tot i ara es dessagna en el petit rebost on la mare el va instal·lar després de tres anys d’absència. Quin cor és capaç de proposar que li serrin les cames a un fill per tal d’encabir-lo dins la caixa?
Dimarts, 19 de desembre, a les 18h.
Le commissaire Adamsberg pensait que ces trois jours à Londres se résumeraient à ce colloque de flics auquel on l’avait convié. Il se trompait. Dix-huit chaussures sont retrouvées soigneusement alignées en face des portes du cimetière de Highgate. À l’intérieur, dix-huit pieds coupés. Une question demeure: à qui appartiennent-ils?,À son retour en France, un terrible massacre ébranle la banlieue parisienne et ne laisse pas de répit à Adamsberg. Il ne se doutait pas que ces deux affaires l’emmèneraient si loin...
Activitat amb inscripció prèvia.
A la biblioteca Josep Janés.
La senyora Dashwood i les seves tres filles s'han de traslladar a una petita casa de camp. El seu principal desig és trobar un marit adequat. Qui de les germanes és la més assenyada i quina és més sensible?
Activitat amb inscripció prèvia.
A la biblioteca Josep Janés.
Organitza: Centre de Normalització Lingüística de l’Hospitalet.
Aquest club de lectura voldria apropar als lectors totes aquelles obres que queden gravades amb foc a la memòria.
If you enjoy literatura in English and would like to meet with other people to talk about books, maybe our English Reading Club is for you!.
Tens entre 8 i 10 anys i fas 3r o 4t de primària? Vols passar-ho molt bé llegint i compartint les teves opinions, fent amics i coneixent els autors i autores dels llibres? Doncs aquest és el teu club!
Vine i descobreix una altra manera de llegir gaudint!
En aquesta sessió comentarem el llibre Diari d’un gat assassí d’Anne Fine.
Places limitades. Activitat amb inscripció prèvia.
Divendres, 26 de gener a les 18 h