17/01/2024
De viva veu
L’Hospital de Bellvitge i la Biblioteca Bellvitge s’associen per fer lectures en veu alta a pacients

Pacients de l’Hospital Universitari de Bellvitge (HUB) gaudiran de la lectura en veu alta de poemes, relats i fragments d’obres literàries per fer més agradable i acollidora la seva estada al centre. Professionals de la Biblioteca Bellvitge han llegit un grapat de contes satírics i humorístics del llibre Joc d’atzar, de l’escriptor polonès Slawomir Mrozek als pacients de diàlisi de l’HUB en la primera experiència pilot de la iniciativa De viva veu.

De viva veu pretén aprofitar la capacitat de generar benestar de la lectura en veu alta. Els beneficis emocionals i cognitius de la lectura en veu alta han estat estudiats des de fa segles des de múltiples aproximacions lligades a les neurociències o l’antropologia, entre d’altres. Està previst que es faci un cop al mes.

Amb aquesta iniciativa els pacients de l'hospital gaudiran de la lectura en veu alta de poemes, relats, fragments d'obres literàries... per fer més agradable i acollidora la seva estància al centre hospitalari en col·laboració amb la Biblioteca Bellvitge.

FOTOGRAFIA: personal de la biblioteca Bellvitge realitzant la prova pilot el passat 15 de novembre (HUB)