06/09/2023
Presentació de llibre: Un arqueólogo nómada en busca del Dr. Jones
a càrrec de l'autor de la ciutat Jordi Serrallonga

Presentació del llibre de l'autor de la ciutat, Jordi Serrallonga: Un arqueólogo nómada en busca del Dr. Jones.

A la Biblioteca Central Tecla Sala, el dimarts 26 de setembre, a les 18.30 hores.

Benvingudes i benvinguts a l’univers d’un arqueòleg nòmada, un primat amb barret, a la recerca perenne del Dr. Jones, ja sigui dins d’excavacions al bressol de la humanitat, enmig de corredisses entre lleons i serps, trobades amb sàvies ètnies llunyanes, fòssils de dinosaures, misèries i èxits acadèmics o naufragis al mar... En definitiva, diferents periples per mons perduts, mons trobats i mons per descobrir, tot dins les pàgines d’aquest llibre.

Jordi Serrallonga. Nascut a Barcelona, en 1969, és arqueòleg, naturalista i explorador. Professor col·laborador de Prehistòria, Antropologia i Evolució Humana de la UOC, també imparteix docència en el Màster de Primatologia (UdG) i en els de Comunicació del Medi ambient i Periodisme de Viatges (UAB). Premi de Recerca de la Societat Geogràfica Espanyola, alterna l'ensenyament universitari amb el treball de camp entre fòssils i animals de les selves, sabanes, deserts o muntanyes d'Àfrica, Amèrica, Oceania i Àsia. Alguns dels seus llibres, com a divulgador científic, són Els Guardians del Llac (2001), Retorn a Galápagos (2010) i Àfrica en 10 Paraules (2011); però a més escriu, i participa, en diversos mitjans de comunicació, alhora que realitza guions i assessora diferents sèries documentals per a televisió. Col·laborador del Museu de Ciències Naturals de Barcelona i codirector del Projecte Animals Invisibles, s'autodefineix com un primat nòmada domesticat per la cultura.