04/10/2023
Festival Acròbates 2023
Del 2 al 25 de novembre

El Festival Acròbates celebra el proper mes de novembre la seva majoria d’edat, la 18a edició. Al llarg del tot un mes farem que la ciutat de L’Hospitalet torni a omplir els seus barris de música i poesia amb una programació diversa, inclusiva, compromesa i per a tots els públics.

El cartell d’aquesta edició tan especial ha tornat a ser una feina d’equip i he tornat a comptar amb la col·laboració de la dissenyadora i il·lustradora Marta Guijarro i de la fotògrafa Eli Pedrosa, mans amigues i inspiradores amb les quals el procés és un camí de gaudi i aprenentatge continu. Tot i que no és un tema nou, la idea parteix la greu situació de censura que la creació artística ha patit en els darrers mesos arreu de l’estat. És per això que aquest any ens vestim de negre per fer una crítica contundent i clara a la censura cultural, i ens vestim de Lorca, perquè els seus versos omplen aquesta foscor de colors, llibertat i esperança. Les mans continuen sent les que escriuen, toquen, abracen, cuiden, acaronen i dialoguen.

En definitiva, són les mans de la paraula. Perquè la paraula és el nostre fil conductor i símbol de la singularitat d’aquesta proposta que vol ser un espai d’inspiració, creació i comunicació literària i musical dins l’àrea metropolitana de Barcelona.

El festival continua creant xarxa per tota la ciutat de L’Hospitalet i trobant també més complicitat amb els artistes i espais culturals de la ciutat. Les propostes d’enguany, com sempre, estan pensades per arribar a tot tipus de públic: recitals poètics, converses i taules rodones, espectacles inèdits, d’altres de petit i gran format que tenen acollida al Teatre Joventut i l’Auditori Barradas, concerts de proximitat a L’Oncle Jack i d’altres propostes que seran acollides pel Museu de L’Hospitalet i l’Espai Llavors. Els vermuts poètics i les activitats de l’Acròbates Kids tindran seu a les diferents biblioteques de la ciutat. També comptem amb tallers i exposicions que trobaran aixopluc a centres culturals com el Centre Cultural Santa Eulàlia i el Centre Cutural La Bòbila.

Descobriu tot el que hem preparat per a aquesta edició 2023. Doneu un cop d’ull a la programació en el nostre web www.facrobates.com i compartiu la vostra experiència amb el hashtag #AcròbatesLH.

Us hi esperem amb la ciutat plena de paraula perquè cal que, entre tots i totes, sota l’estel de Federico, que esdevé el leit motiv d’aquesta 18a edició, fem caure els murs que aïllen, destrueixen i marginen la nostra llibertat d’expressió individual i crítica.

Vanessa Martín
Directora artística