19/12/2023
Cicle de teatre d'ombres
A la Biblioteca Central Tecla Sala

Cada dia, un espectacle d’ombres xineses plenes d’emocions i poesia. Contes que us conviden a viure a aventures, a somiar...

Biblioteca Central Tecla Sala, a les 17.30 hores

Dimecres 27 de desembre,
El conte de l'estrella, amb Animamundi Teatre
A allà dalt brillen les estrelles en la negra nit, i aquí a baix, el mar descansa com un mirall blau marí. Asseguda a la falda de la lluna, l’Estrelleta canta cançons i explica contes. I a la gran volta del firmament, tota la família d’estrelles l’escolta. Però de sobte, quin silenci tan gran! L’Estrelleta ha callat a mitja cançó, i diu: -He crescut i m’he fet gran! Allà al mar he vist una estrella igual que jo i la vull anar a saludar!
Així és com comença el conte de l’Estrelleta i el seu viatge a la Terra. Una història musical plena de llum i poesia, representada amb ombres xineses i adreçada a nens i nenes a partir dels 3 anys

Dijous 28 de desembre
L’Amàlia i les ombres lunars, amb Animamundi Teatre
El món de l’Amàlia és ple de llum i colors... però també hi ha un núvol que apareix quan menys t’ho esperes. És tan gran i tan fosc que pot tapar fins i tot la llum del Sol. L'Amàlia vol desfer-se'n, ja en té prou!
Però sense el núvol el món ja no serà el mateix. Tot comença a funcionar malament, molt malament... Només la Lluna brilla enmig de tanta foscor. Qui podrà ajudar l’Amàlia a posar en ordre el món abans que no sigui massa tard?
Un deliciós espectacle representat mitjançant la tècnica d'ombres xineses, ple d'efectes visuals a mida dels més petits, que ens parla de l'equilibri de la natura, el Sol, els núvols, la Lluna i els estels, la Via Làctia i els colors de l'arc de Sant Martí! Adreçat a infants a partir de 3 anys.

Divendres 29 de desembre
La lluna la pruna, amb  la Cia Mercè Framis
El sol surt al matí,... tothom dorm . El sol  posa les cases, la gent i tots el saluden. Bon dia Sol Solet! Arriba la pluja, una goteta, dues gotetes... surt l’arc de sant Martí, i després arriba el caragol. Cargol treu banya, puja la muntanya! Arriben les gallines! La gallina ponicana, pon un ou cada setmana.  De l’ou en surt  una gallina; una gallina xica, mica, camacurta i pellerica. Un mariner vol pescar un peix!  Peix peixet, de la canya al sarronet! La lluna no vol sortir, no te cap vestit que li agradi, la lluna es vesteix amb un vestit de dol . La lluna i el sol i mariner marxen junts  sota la llum de les estrelles.
EDAT: de 0 a 6 anys i públic familiar

Dimarts 2 de gener
Compare llop, comare truja (Joan Amades), amb  la Cia Mercè Framis
Compare llop afamat  mira d’aconseguir una espelma per als  porcells de comare truja,  aquesta recerca el farà entrar en contacte amb una sèrie de personatges que se succeeixen per la seva relació causal.  L’enginy de la truja farà del llop un beneit.
EDAT: de 2 a 8 anys i públic familiar

Dimecres 3 de gener
El petit circ,  amb  la Cia Mercè Framis
Damunt la pista del petit circ sona la música; la Mary, un pallassa entremaliada i divertida,  és la presentadora  d’aquest circ particular. Amb un simple toc de vareta la  Mary fa canviar de color el seu nas vermell; un porquet, un xai i altres animals de la granja fan salts d’amunt la corda fluixa al compàs de la música, l’elefant es renta les dents, el lleó es pentina i la girafa es renta la cara.
EDAT: de 0 a 6 anys i públic familiar

Dijous 4 de gener
A l’ombra del Pessebre. Ombres xineses i Nadales per a tota la família, amb  la Cia Mercè Framis.
Raül Poblet . Veu i percussions Anna Amigó Veu, arpa celta i percussions
A l’ombra del pessebre és una recreació  de les figures del pessebre a partir d’alguns fragments escollits del poema de Joan Alavedra
Un espectacle d’ombres de colors, acompanyat de nadales de CatalunyaUn espectacle íntim, des del cor per celebrar la convivència de les cultures i dels pobles
EDAT: a partir de  3 anys i públic familiar

Animamundi Teatre és una companyia de titelles especialitzada en la tècnica de les ombres xineses. Kerstin von Porat, autora i creadora dels espectacles, va aprendre el seu ofici al Departament de Titelles de l’Institut del Teatre de Barcelona on va estudiar durant quatre anys sota la direcció d’Alfred Casas, Joan Andreu Vallvé, Joan Baixas i Josep Maria Carbonell. Va iniciar la seva activitat professional el 1988 amb el grup Framis von Porat i la seva versió en ombres del conte d’Andersen “El Rossinyol”.
La seva trajectòria teatral també inclou el disseny i la construcció de titelles i elements teatrals per a diverses companyies professionals. Una de les seves aficions és la música i les composicions que apareixen en els seus espectacles són creades i interpretades per ella mateixa.

La Cia Mercè Framis Teatre d'Ombres: "El llarg recorregut professional de Mercè Framis, la seva rica experiència en la pluridisciplinarietat, fan d’aquesta personalitat de sensibilitat i d’enginy, una artista que a casa nostra és, sens dubte, una brillant referència en les arts de les marionetes i de les ombres.”