De dilluns a divendres: de 15:30 a 20:30 hores
Dilluns, dijous i dissabte: de 10:00 a 13:30 hores
Setmana Santa, Nadal i Estiu: Consultar horaris
Festius tancat
Clic 1. Introducció a la informàtica i navegació per Internet (Bàsic). Dies, 4 i 11 de maig, de 10 a 13h. Enllaç.
Clic 2. Registra’t a LA MEVA SALUT. Dies, 18 i 25 de maig, d’11 a 13h. Enllaç.
Clic 3. Aprèn a fer tràmits administratius amb l’IdCat mòbil i la Clave PIN. Dies, 1 i 8 de juny, d’11 a 13h. Enllaç.
Clic 4. Preparació per a l’examen ACTIC nivell 1 (Bàsic). Dies, 4, 11, 18 i 25 de maig, de 18 a 20h. Enllaç.
Aquí teniu els enllaços per fer la inscripció:
Activitat intergeneracional a càrrec d’un grup d’àvies i avis organitzada pels Centres d'Atenció Primària i la Biblioteca.
El Club de Lectura consta de 6 SESSIONS de contacontes, lectures i jocs per a infants a partir dels 5 anys!
Amb les històries i els dibuixos dels tallers s'elaborarà el llibre "Històries d'Antany" que els infants i la gent gran s'emportaran com a record de l'activitat al final de les sessions.
Inscripció oberta, aforament limitat. Per a infants a partir dels 5 anys.
Gratuït
Cada dilluns del 17 d'abril al 29 de maig de 17.30 h a 18.30 h
Lectures recomanades per a tots els cicles de l’educació primària i 1r i 2on de l’ESO. Cliqueu sobre els títols dins l’enllaç pdf de sota per a més informació.
Amb l'objectiu d'apropar llibres i altres documents als infants, preparem lots a mida.
· Les famílies es poden posar en contacte amb la biblioteca per fer la demanda que necessiten o omplir la fitxa +QLots!, que podrà trobar a la web de biblioteques o a la mateixa biblioteca.
· El préstec tindrà un termini de 30 dies.
A càrrec de Berta Cardona
Tens entre 8 i 10 anys i fas 3r o 4t de primària? Vols passar-ho molt bé llegint i compartint les teves opinions, fent amics i coneixent els autors i autores dels llibres? Doncs aquest és el teu club! Vine i descobreix una altra manera de llegir gaudint!
Places limitades. Activitat amb inscripció prèvia
Guia de recomanacions culturals de les nostres biblioteques, per alleugerir i combatre les emocions negatives provocades en la lluita contra la pandèmia. Consulteu els enllaços per reservar-les a través del catàleg Aladí o prestar-les a través de l'e-Biblio.
Amb l'objectiu d'apropar llibres i altres documents de la biblioteca als infants i la dificultat amb que es troben les escoles per venir a la biblioteca, hem decidit apropar la biblioteca a l'escola amb el préstec de lots documentals.
Només cal que l’escola es posi en contacte amb la biblioteca (per correu electrònic, presencialment o per telèfon) i ens expliqui què necessita que li preparem ( tipus de material, temàtica, edat a la que van adreçats els documents...).
Que ens indiqui per quan temps necessiten el material (1 mes, 2 mesos, fins a final de curs) i la biblioteca entregarà el lot a l’escola (l’escola l'haurà de retornar a la biblioteca quan acabi el període de préstec).
Ja tenim el veredicte del VII Concurs de microrelats de tema històric! En aquesta edició han concursat 158 microrelats. Aquest concurs s'organitza amb la col·laboració de l'associació cultural Rvbicon i els premis són lots de llibres patrocinats per Viena Edicions i Nórdica Libros.
Podeu consultar el guanyador i els finalistes en el pdf.
Aquest any no hi haurà acte de lliurament de premis a causa de l'emergència sanitària causada per la COVID-19. La biblioteca es posarà en contacte amb el guanyador i els finalistes per enviar-los els lots de llibres.
Moltes gràcies a totes les persones que han participat en aquesta edició!
Et deixem una guia sobre l'acompanyament emocional dels infants durant aquest confinament. En aquesta guia trobaràs diferents articles i enllaços molt interessants.
La Biblioteca Plaça d’Europa fa 10 anys al teu costat, fent barri, activitats, cultura, oci... Arriba l'hora d'agrair-vos el vostre compromís amb nosaltres i per això us volem regalar aquest petit vídeo.
Moltes gràcies per fer-ho possible!!
La Biblioteca Plaça Europa és l'última biblioteca que s'ha incorporat a Biblioteques de L'Hospitalet, inaugurada el maig del 2010.
La biblioteca, dissenyada per l’arquitecte Eduard Calafell, s'ubica a l'Equipament Municipal Plaça d'Europa on comparteix espais amb l’escola bressol La Casa dels Contes i un casal d'entitats.
L'edifici, de dues plantes, està situat en una illa interior entre blocs de pisos i oficines (consulteu el plànol).
La biblioteca dóna servei als barris de Santa Eulàlia, El Gornal i Granvia Sud. L'espai es distribueix en una única planta àmplia i compta també amb un petit jardí, obert des de la primavera fins a l'estiu.
L'Aula Multimèdia és un espai dedicat a l'accés de la informació multimèdia i al suport actiu de la formació i de l'aprenentatge. Està equipat amb 13 ordinadors i el programari es renova i s’actualitza anualment.
Podeu reservar i eliminar les vostres reserves de manera presencial a cada biblioteca, o en línia.
Per incriure’s als cursos cal estar donat d’alta a l’aula multimèdia i tenir el carnet de biblioteques.
També disposem del servei de préstec d'ordinadors portàtils i tauletes per fer ús dins la biblioteca.
La biblioteca compta amb una col·lecció amplíssima de llibres, CDs, DVDs i revistes dirigides a menors de 12 anys.
Destaca el Centre d'interès de Primeres Passes, que es distribueix en diversos apartats:
Podeu consultar totes les dades de la biblioteca a la darrera memòria i si voleu conèixer les línies de treball de la biblioteca per aquest any, trobareu tota la informació al pla d'acció vigent.