Adreça: AV Josep Tarradellas i Joan, 44 CP: 08901
Web: http://www.bibliotequeslh.cat/852893_1.aspx?id=1
Correu electrònic: bibteclasala@l-h.cat
Telèfon: 934032630
Horaris:
Biblioteca:
Aula d'estudi:
Podeu accedir als enllaços dels formularis d'inscripció que trobareu al nom de cada club de lectura o grup de conversa per apuntar-vos a la llista d'espera.
La Biblioteca Central Tecla Sala posa a la vostra disposició una selecció de diferents jocs de taula adreçats a persones de totes les edats. Podeu jugar a la biblioteca o endur-vos en préstec els jocs de taula. Per utilitzar els jocs només necessiteu el carnet de la Xarxa de Biblioteques Municipals.
Consulta el catàleg dels jocs de taula de la Biblioteca Tecla Sala.
La Biblioteca Central Tecla Sala ha estat seleccionada per formar part del Laboratori de transició ecològica a les biblioteques impulsat per la Diputació de Barcelona. Aquest grup de treball té per objectiu analitzar el servei bibliotecari en l’actual context d’emergència climàtica i identificar bones pràctiques i propostes de millora en matèria de sostenibilitat.
Els principals àmbits d’actuació del Laboratori de transició ecològica són l’ambient de treball, el cicle de vida dels documents, els serveis a usuaris/es, les activitats i les comunicacions.
Aquest laboratori de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la DIBA es mantindrà actiu fins a finals d’any, però algunes mesures d’eficiència energètica que ja s’han començat a implementar a la Biblioteca Tecla Sala són la racionalització de l’enllumenat de les sales i dels ordinadors de consulta pública.
Les biblioteques de L’Hospitalet volem que tinguis sempre llibres a casa.
Fàcil!: Demanan’s un lot per telèfon, presencialment o fent-nos arribar la txec list que us adjuntem en aquest apartat.
Et seleccionarem el lot ple de llibres bonics, de gran qualitat literària i molt entretinguts acompanyats d’alguna petita sorpresa.
T’el prestarem al teu carnet i ja els tens preparat per recollir-lo a la biblioteca.
Descobreix totes les meravelles que tenim!
La Sala Infantil de la Biblioteca Central Tecla és un espai ampli i molt agradable per gaudir amb les lectures, pintant, jugant a jocs de taula, veure i participar de les activitats... Amb dues grans sales també podeu estudiar o fer els deures sense interrupcions.
Us recomanem lectures, us preparem lots de llibres personalitzats, programem activitats infantils, totes gratuïtes, com Hores del conte, tallers de manualitats o de còmic, espectacles de dissabte, etc... Tenim moooolts llibres i segur que trobeu el que us agrada!
A l’àrea infantil també trobareu el Racó de Famílies, amb llibres sobre educació, hàbits, psicologia infantil, embaràs, viatges i activitats amb infants, etc.
Per als mes petits, oferim una activitat per a famílies amb infants de 0 a 3 anys: L’Espai Familiar a la Biblioteca.
Mensualment L’Espai Familiar de l’Associació Educativa Ítaca ens visita i organitzem una estona de contes, xerrada, joc i cançons amb les famílies.
Cada sessió està dedicada a un tema i elaborem una guia amb informació i recursos bibliogràfics.
Si voleu més informació, adreceu-vos al taulell d’infantil.
La biblioteca disposa de 6 sales per fer treballs en grup. Aquestes sales estan a la primera planta de la biblioteca.
Per fer-ne ús, les sales es poden reservar per un màxim de 6 persones majors de 12 anys i durant un temps de dues hores per carnet d'usuari, cal fer una reserva.
Les reserves es poden fer directament al taulell de la biblioteca, per telèfon (93 403 26 30) o per correu electrònic. Per fer ús de la sala, cal ensenyar el carnet d'usuari al taulell del Servei d'Informació.
La Biblioteca Tecla Sala es va inaugurar el desembre de l’any 2000 i és la Central de Biblioteques de L’Hospitalet.
Coordina i dóna suport a la resta de biblioteques de la ciutat.
L’antiga fàbrica tèxtil Tecla Sala (1872), és l’emblemàtic edifici on es troba ubicada la biblioteca, compartint espai amb el Centre Cultural Metropolità Tecla Sala.
La Biblioteca Central Tecla Sala posa a la vostra disposició una xarxa wi-fi de cobertura limitada (no es permet l'ús de programes de descàrrega massiva d'arxius) a tota la biblioteca, incloses les sales de treball en grup.
A la planta superior disposeu de diversos punts de lectura (boxes) amb punts de connexió elèctrica per a la realització de treballs. Així mateix, la planta superior, com la planta baixa (a la secció infantil) disposen d'una gran quantitat d'ordinadors per a la connexió a internet i la realització de treballs amb programes OpenOffice.
Per a la realització de treballs d'ofimàtica en MS Office teniu a la vostra disposició fins a 10 portàtils, que podeu reservar per al seu ús continuat durant 4 hores com a màxim.
El febrer de 2005, la Biblioteca Central Tecla Sala va posar en marxa el Grup de Lectura en Veu Alta.
Amb una mitjana d’unes 20 persones, el grup es reuneix a la biblioteca per compartir la lectura en veu alta de textos de Cervantes, García Márquez, Rodoreda o Pla, entre molts d’altres. I al final de la lectura, una estona de tertúlia sobre el que s’ha llegit.
La cita, tots els dimarts de 12 a 13 h.
Per estar al dia de les novetats de la biblioteca pots consultar els nostres perfils a les diverses xarxes socials on som presents:
La biblioteca programa trimestralment un calendari d’activitats dirigides a totes les edats que comprèn diversos interessos: clubs de lectura, narració de contes, recitals poètics, conferències temàtiques, exposicions, concursos, etc.
A més, la biblioteca, que disposa diversos fons especials, constantment anima a la participació els seus usuaris en aquests àmbits: còmic, blues, etc.
Consulta les últimes adquisicions de la biblioteca